keskiviikko 6. toukokuuta 2009

Arkipäivän logistiikkaa 1.

Aiemmin tapahtuneeseen nettiyhteys-saikkaukseen liittyen olen viime aikoina saanut useammankin paketin Deutsche Telecomilta. Kuin kunnon asiakaspalveluyrityksen kuuluukin, he toimittavat lähetyksensä perille DHL-kuriirien välityksellä. DHL:n kaltaisten kuriiriyritysten yksi liiketoiminnan kulmakivista on toimittaa paketteja suoraan vastaanottajalle postitoimistojen tai noutovarastojen sijaan. Kaltaiseni siviilihenkilön tapauksessa paketti toimitetaan suoraan kotiin, tai halutessani vaikka työpaikalleni. Kuinka kätevää!

Paikallinen DHL on liene karsinut palveluitaan lamapeikon puristuksessa, sillä pakettien sijaan he näyttävät toimittelevan vain pieniä sinisiä lappuja, joihin on kirjoitettu jompi kumpi talomme kivijalassa sijaitsevien kauppojen nimistä. Paikallisen kollegan avustuksella kävi selväksi, että lappujen on tarkoitus kertoa milloin lähetti on käynyt oven takana, ja että mihin hän on kuskannut pakettini noudettavaksi.

Ensmmäisen paketin kohdalla oletin kaverin käyneen oven takana juuri silloin kun emme ole olleet kotona. Kolmannen lapun kohdalla olin jo varma, että kuriiriketku ei laiskuuksissaan viitsi kiivetä portaita neljänteen kerrokseen toimittaakseen paketin minulle henkilökohtaisesti. Olimme todistettavasti kotona ajanhetkellä, jolloin ketku väittää ovemme takana käyneen. Ymmärrettävistä syistä alakerran lastenvaateliikkeen myyjä-frau ei ollut hirvittävän otettu järjestelystä. Kirottu olkoon huono palveluasenne ja rappeutunut työmoraali!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti