sunnuntai 14. kesäkuuta 2009

informaatioroskaa

Annoin viimein periksi ja tilasin asentaja-Horstin kytkemään meidät dubatun viihteen alkulähteille. Varsinaisten ohjelimien sijasta ulkomaisen televisioviihteen ehdottomasti parasta antia ovat mainokset, joita katsellessa vierähtää muutama ilta sujuvasti. Vajaan viikon kokemuksella parasta antia tarjoaa ehkä Erdinger-panimon olut urheilujuomana-mainos, jossa sportti-ihmiset nauttivat alkoholitonta vehnäolutta kovan urheilusuorituksen jälkeen. Holittoman oluen ravintosisällön perusteella hommassa on järkeä, ajatuksen tasolla homma vain tahtoo tökkiä. Toinen suosikkini löytyy Burger Kingiltä, joka mainostaa hampurilaista jonka väliin on rakennettu Caesar-salaatti. Nerokas keksintö, jota pitää käydä testaamassa joutessaan. Käsitykseni mukaan moisen kasvishampurilaisen täytyy olla terveysruokaa (919kcal).

Mainosten lisäksi televisio tarjoaa myös oppimista, kymmenennen elokuvan kohdalla alkaa huomaamaan samoja sanoja ja lauseita, tapahtuu vapaaehtoista oppimista. Viikonloppujen aikana katsomani sota- ja toimintarainat kasvattavat sanavarastoani aina tarpeellisilla komento- ja asetarviketermeillä. Halt, Hammerzeit!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti